נחשף: סוריה אימנה את חיזבאללה על טילי ה"יאחונט" הקטלניים

    מוטי סבן No Comments on נחשף: סוריה אימנה את חיזבאללה על טילי ה"יאחונט" הקטלניים

    טילי ה"יאחונט" היו אימת "חיל הים" הישראלי בשל מהירותם הגבוהה והקטלניות במפגש עימם | דיווח סודי שפורסם היום מגלה: צבא סוריה אימן את כוח חיזבאללה בהפעלת הטיל כנגד מטרות ישראליות | רוסיה לא ידעה על האימונים

    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    טיל היאחונט הרוסי – טיל קרקע ים. הטיל נחשב למהיר, חכם וקטלני במיוחד.

    הטיל פגע בספינת טילים של חיל הים במהלך מלחמת לבנון השנייה. מאז נחשב לאימת ספינות חיל הים בגלל מהירותו הרבה הוא קשה מאוד ליירוט.

    חיל הים במהלך השנים מאז מלחמת לבנון השנייה הצטייד במערכת ברק 8 ועוד מערכות אשר מנטרלות את טיל היאחונט, מאז אותה פגיעה עבר חיל הים כברת דרך ארוכה במיגון הספינות נגד טילים בהצלחה רבה.

    היום (ראשון) מתפרסמים מסמכים סודיים על האימונים החשאיים שערך הצבא הסורי ללוחמי חיזבאללה על הטיל הסודי אז. ע"פ מקורות שונים כוחות של חיל הים הסורי אימנו כוחות של חיזבאללה בירי של טילי יאחונט כנגד מטרות ימיות של ישראל.

    האימונים בוצעו בין השנים 2012-2014 ע"פ המידע שבידי צה"ל, חיזבאללה מחזיק בעוד כשמונה טילי יאחונט בארסנל הצבאי שלו, טילים אלו נשמרים תחת מעטה סודיות ויופעלו למקרה של פריצת מלחמה.

    לפי הדיווח הרוסים לא ידעו על האימונים אותם עורך חיל הים הסורי לפעילי חיזבאללה על טילי היאחונט, במהלך מלחמת האזרחים בו התערבה רוסיה באופן אישי רק אז נודע להם.

    בדיווח מופיע פירוט זמן האימון, המיקום וסדר הכוחות: האימון הראשון התרחש בבסיס "גדוד 200" ( "Regiment 200") בין התאריכים 06/10/2012 ו- 31/3/2013. באימון זה לקחו חלק כ-30 פעילים של חיזבאללה כולל 4 מפקדים
    ביניהם זוהה קולונל חוסיין קאסם.

    האימון השני התרחש בין התאריכים 05/10/2013 ל- 31/3/2014 באותו בסיס לקחו בו חלק 22 פעילי חיזבאללה ו-4 מפקדים.

     

     



    0 תגובות